Jak zostać pracownikiem niezastąpionym?

0
157

Czas, który spędzamy w pracy to spory kawałek naszego, życia i choć wielu mówi, że nie należy łączyć życia zawodowego z prywatnym, to niewątpliwie jedno ma wpływ na drugie.

Każdy, kto choć raz przeżył duży stres związany z wykonywanym zawodem wie jak trudno jest zamknąć za sobą drzwi i nie myśleć o problemach w domu. Tak samo mają się sprawy w odwrotnej sytuacji gdy zostanie odniesiony sukces zawodowy chętnie dzielimy się nim z bliskimi i pragniemy wspólnego świętowania.

Jak być dobrym pracownikiem?

Czy istnieje zestaw cech, które musi posiadać pracownik? Pewnie tak, ale każdy zawód wymaga nieco innego zestawienia.

Niewątpliwie dobrze nawiązuje się współpracę z osobami opanowanymi i skupionymi na wykonaniu swoich zadań. Osobami, które są zdolne, inteligentne i mają potrzebną wiedzę. Ponadto od pracowników oczekuje się wysokiego poziomu zdolności interpersonalnych oraz miłego usposobienia. Najlepiej żeby potrafili z siebie żartować, ponieważ to niweluje stres.

Tego oczekują pracodawcy, przede wszystkim bycie kompetentnym, odpowiedzialnym oraz komunikatywnym i chętnym do współpracy.

Pracownik idealny zna się na tym co robi, dotrzymuje terminów i potrafi pracować samodzielnie. Osoba, która odpowiedzialnie traktuje swoje zadania nie zawiedzie klienta a co za tym idzie buduje pozytywny wizerunek firmy.

Jak być tak zaangażowanym? Pracownik, który czuje się mocno związany z przedsiębiorstwem i który dobrze rozumie jak jego działanie wpływa na wyniki jest już odpowiednio zmotywowany. Praca w tym przypadku zyskuje najwyższy priorytet.

Komunikatywność i współpraca z innymi pracownikami.

Trzeba pamiętać, że przedsiębiorstwo to najczęściej grupa ludzi. Nikt nie jest samowystarczalny i nikt nie posiada wszystkich cech idealnego pracownika. W tych warunkach należałoby nauczyć się korzystać ze zdolności i wiedzy innych. Z drugiej strony dobrze byłoby umieć dzielić się własnym doświadczeniem z innymi pracownikami, by wspólnie wypracować najwyższy zysk przedsiębiorstwa.

Być sobą.

W byciu dobrym pracownikiem ważnym elementem jest to, by dobrze czuć się w swoim miejscu pracy. Najmniej problemów z akceptacją życia zawodowego mają osoby z wysokim poczuciem własnej wartości. Tacy pracownicy wiedzą na co ich stać i nie mają dyskomfortu psychicznego kiedy w grę wchodzi konkurencja z innymi pracownikami bądź ocena ich osiągnięć zawodowych. Ci pracownicy lepiej radzą sobie w stresujących sytuacjach i szybciej podejmują decyzję w czasie kryzysu.

Podsumowując cechy dobrego pracownika, należy wymienić po pierwsze: zdolności, umiejętności, wiedzę i doświadczenie konieczne do wykonywania danego zawodu. Po drugie: zdolności interpersonalne i poziom rozwoju osobistego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here