Jaką platformę e-commerce wybrać?

0
59

Prowadzenie tradycyjnego biznesu opartego na sprzedaży produktów i usług „z ulicy” czyli za pośrednictwem fizycznego sklepu, wiąże się z bardzo dużymi kosztami, które oznaczają, że na prowadzenie tego typu biznesu mogą sobie pozwolić tylko średnio lub bardzo zamożni ludzie posiadający już jakiś kapitał pieniężny, który mogą zainwestować w tego typu biznes lub te młodzi i dynamiczni przedsiębiorcy, którzy nie boją się wziąć dużego kredytu na rozwój i rozruch swojego pierwszego biznesu lub też są na tyle inteligentni i doświadczeni, że potrafią znaleźć sponsorów i patronów dla swojego startupu.

Jak Internet wpłynął na rynek w Polsce?

Na szczęście z pomocą przychodzi internet, który w ciągu ostatnich 20 lat całkowicie zrewolucjonizował rynek towarów i usług w Polsce. Obecnie ponad 3 na 4 Polaków korzysta mniej lub bardziej z internetu i dotyczy to zarówno osób młodych, jak i osób z przedziału wiekowego 30-49 i 50+. Oznacza to, że baza klientów do których możemy dotrzeć z naszymi towarami i usługami jest obecnie większa jeżeli oferujemy nasze usługi za pośrednictwem e-commerce niż gdybyśmy mieli sprzedawać nasze towary w tradycyjny sposób. Świadczą o tym również oficjalne dane według których w 2019 roku Polacy kupowali więcej przez internet niż w tradycyjnych fizycznych sklepach.

Czym jest w takim razie e-commerce?

Nazwa ta pochodzi z języka angielskiego i oznacza po prostu e-handel, czyli handel odbywający się wyłącznie za pośrednictwem internetowym. E-commerce kojarzy nam się przede wszystkim ze sklepami internetowymi i to bardzo dobrze bo właśnie sklepy internetowe są główną formą e-commerce w Polsce.

Ważnym elementem w handlu internetowym są platformy e-commerce. Platformy e-commerce to nic innego jak specjalne platformy sprzedażowe, które obsługują za nas cały skomplikowany proces kupowania przez naszych klientów towarów w naszym sklepie.

Istnieje co najmniej kilkadziesiąt platform e-commerce i czasem ciężko połapać się w tym, która z nich byłaby dla nas najlepsza. W takim razie jaką platformę e-commerce wybrać dla naszego małego sklepu internetowego?

Dobrym rozwiązaniem na początek może być wybór darmowej platformy sprzedażowej. Najpopularniejszą platformą w tym segmencie jest WooCommerce, który obsługuje obecnie ponad 1/3 sklepów internetowych. Jego minusem jest to, że obsługuje tylko strony oparte o WordPress. Innymi popularnymi platformami jest PrestaShop i Magento. Pierwszą platformę wyróżnia bardzo prosty i intuicyjny interfejs, Magento natomiast znany jest z bardzo zaawansowanego systemu, który potrafi szybko i łatwo obsługiwać nawet większe sklepy oferujące dziesiątki tysięcy produktów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here