Logistyka sklepu internetowego

0
13
Logistyka sklepu internetowego

Małe i średnie przedsiębiorstwa (nazywane przez niektórych MISiami) są w obecnych czasach fundamentem gospodarki każdego wysoko rozwiniętego państwa na świecie, a od pewnego czasu również i Polski. Do średnich przedsiębiorstw zaliczane są przedsiębiorstwa zatrudniające co najmniej kilkunastu pracowników. Małym przedsiębiorstwem może być nawet jednoosobowa działalność gospodarcza.

Prowadzenie firmy samemu

Czy prowadzenie działalności gospodarczej w pojedynkę musi koniecznie oznaczać o wiele niższe przychody niż gdybyśmy prowadzili bardzo duży sklep i zatrudniali dziesięciu czy dwudziestu pracowników na umowę o pracę? Wbrew pozorom nie. Jednoosobowa działalność gospodarcza ma tą jedną dużą i zauważalną zaletę, że nie musimy nikomu płacić. Sami na siebie zarabiamy i nasz dochód jest zależny wyłącznie od tego jak wiele towarów lub usług sprzedamy danego miesiąca. A same dochody nie są w żaden sposób ograniczone, posiadając jako jedna osoba małą działalność gospodarczą możemy zarabiać co miesiąc nawet dziesiątki tysięcy złotych, a wszystko to dzięki internetowi.

W 2020 roku z internetu w Polsce korzysta trzech na czterech Polaków i to w dosłownie każdym wieku. Jeżeli jeszcze na początku dwudziestego pierwszego wieku dostęp do internetu mieli tylko studenci, młodzież i osoby przed trzydziestym rokiem życia, o tyle obecnie z internetu korzysta już każdy. Nawet w grupie wiekowej 50+ ponad połowa osób ma dostęp do internetu i korzysta z niego na co dzień. Fakt ten powoduje, że możliwe zarobki z tytułu prowadzenia własnego sklepu internetowego mogą być naprawdę ogromne, jeżeli tylko znamy się na rzeczy i mamy dostateczne środki żeby zainwestować m.in w reklamę naszego sklepu czy też odpowiednią logistykę.

Czym jest logistyka sklepu internetowego?

Logistyka sklepu internetowego to coś o czym wiele osób zapomina. Kiedy myślimy o sklepie internetowym, to jedyne co przychodzi nam na myśl to koszty zakupu domeny, hostingu obsługującego naszą domenę, a także grafika i programisty którzy wykonają nam naszą stronę internetową. Ale przecież nie na tym się to wszystko kończy, prawda? To dopiero początek.

Musimy zadbać jeszcze o odpowiednią logistykę naszego sklepu. Istnieje kilka popularnych modeli. Pierwszym z nich jest tradycyjne posiadanie własnego magazynu z którego będziemy wysyłać nasze towary. Jest to jednak rozwiązanie drogie i zarezerwowane dla większych sklepów.

Popularną alternatywą jest „pseudo-just-in-time” czyli metoda polegająca na dostarczaniu towarów od zewnętrznych dostawców. Dzięki temu nie potrzebujemy głównego magazynu – towary dla klientów zamawiamy z zewnętrznych magazynów dopiero w momencie zakupu danego towaru przez klienta.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here