Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś

Faktoring a relacje z dostawcami i klientami: strategiczne znaczenie

14 lipca 2023 Faktoring


Faktoring to jedna z tych usług finansowych, która nie bez przyczyny traktowana jest w świecie biznesu jako doskonała inwestycja w rozwój firmy. Między innymi to właśnie dlatego usługa ewoluowała i rozszerzyła się na wiele różnych rodzajów. Jak faktoring zwykły i faktoring odwrócony może zapewnić powodzenie w negocjacjach z klientami?

Faktoring wierzytelności – jak może pomóc firmom w trudnej sytuacji finansowej?

Faktoring to idealna propozycja dla każdej firmy, która regularnie doświadcza problemów z odzyskaniem należności z tytułu sprzedaży towarów lub usług. Niestety taki krajobraz polskiego biznesu potwierdza zatrważająca liczba firm. Już około 70% podmiotów, według badań wykonanych przez Biuro Informacji Gospodarczej ma do czynienia ze zjawiskiem zatoru finansowego trwającego dłużej, niż 2 miesiące. 

Gdy firma wystawia średnio kilka faktur dziennie, a problem z uzyskaniem zapłaty w terminie dotyczy zaledwie kilku przypadków, nie dzieje się nic, co mogłoby mieć realny wpływ na funkcjonowanie firmy. Inaczej jednak wygląda sytuacja, gdy firma jest podwykonawcą jednego dużego przedsiębiorstwa, a jedyna w miesiącu faktura nie jest opłacana przez 60, 90, czy 120 dni. To może prowadzić tylko do jednego – ogromnego problemu z płynnością finansową, która prowadzi do upadłości. W odpowiedzi na takie wyzwania polskiego biznesu powstała usługa faktoringu – możliwości sprzedaży należności z tytułu faktur firmie, która za prowizją natychmiast przeleje wartość faktury, uwalniając tym samym potencjał do dalszej działalności. 

Faktoring a relacje z klientami

Usługa faktoringu to szereg zalet – relatywnie niska cena usługi, całkowita elastyczność w zakresie częstotliwości korzystania z możliwości sprzedania faktury, a przede wszystkim poprawa kondycji firmy w obszarze zarządzania aktywami obrotowymi.

To jednak, co stanowi nie mniej ważną korzyść to utrzymanie pozytywnych relacji z klientem. Wielu dużych kontrahentów bazuje w swoim modelu biznesowym na podwykonawcach, którzy w praktyce działają tylko dla jednego klienta. Czy zatem rozsądnym byłoby stosować bardziej bezpośrednie formy odzyskania należności w stosunku do partnera, który jednocześnie jest naszym jedynym żywicielem? Faktoring to alternatywa, która pozwoli na szybkie otrzymanie stosownej zapłaty z zewnętrznego źródła bez pogarszania relacji z klientami.

Popracujmy nad relacjami z dostawcami – faktoring odwrotny

Z drugiej strony możemy pomyśleć o relacjach z dostawcami – firmami, które zaopatrują nas w surowce, materiały i półprodukty. W wielu sektorach gospodarki zasady współpracy są bardzo proste – im szybciej opłacisz, tym większy rabat otrzymasz. To niezwykle atrakcyjna okazja, szczególnie, gdy nasze zamówienia są wykonywane rzadko i są dużo warte. 

W takiej sytuacji warto skorzystać z usługi faktoringu odwrotnego, w ramach którego faktor udostępnia nam środki niezbędne do rozliczenia się z dostawcą. Dzięki temu dostawca zyska do nas zaufanie, a my otrzymamy rabat, który może sięgnąć nawet kilkunastu procent wartości zamówienia.

Więcej o faktoringu dowiesz się na https://pragmago.pl/ 

Materiał zewnętrzny

Redakcja worldpromocja.pl

Jesteśmy Twoim przewodnikiem po świecie biznesu i finansów. Nasza redakcja dostarcza rzetelnych informacji, inspirujących historii oraz praktycznych porad, aby wspierać Cię w osiąganiu sukcesów w Twojej karierze zawodowej i zarządzaniu finansami.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Faktoring
gadżety ze swoim logotypem
foliopaki

Gdzie kupić foliopaki?

25 kwietnia 2023

Jesteś zainteresowany reklamą?

foliopaki