Żyjemy w bardzo dobrych czasach dla osób przedsiębiorczych i zaangażowanych. Dlaczego?
Żeby prowadzić w 2020 roku własną działalność gospodarczą wcale nie potrzebujemy ogromnego kapitału oraz nie musimy brać kredytów, aby taką działalność otworzyć. Wszystko to dzięki otwartym granicom i internetowi z którego korzysta obecnie prawie każdy.
Własny sklep w dawnych czasach
Kiedyś (jeszcze 15-20 lat temu) żeby posiadać swój własny sklep, który sprzedawałby na przykład ubrania, musieliśmy posiadać lokal, który musieliśmy wynajmować za grube pieniądze. Oprócz tego musieliśmy płacić również za prąd, wodę, ogrzewanie i całodobowy monitoring. Na dodatek musieliśmy posiadać swój własny magazyn dla naszych towarów lub mieć wynajęte miejsce w innym magazynie u kogoś innego. Po wszystkie nasze towary musieliśmy sami jeździć do odległych hurtowni tracąc przez to nasz cenny czas i pieniądze na benzynę. Mogliśmy też zamawiać towary „na telefon” co było trochę tańsze, ale wiązało się z ogromnym ryzykiem kupna czegoś złej jakości lub o innym kroju niż byśmy sobie tego życzyli.
Kiedyś żeby prowadzić działalność gospodarczą, byliśmy zmuszeni prowadzić ją w Polsce, ponieważ prawie nikt z nas nie wiedział o możliwości rejestracji biznesu w innym kraju, ani o korzyściach jakie z tego tytułu płyną. W 2020 roku nic nie stoi na przeszkodzi żeby biznes prowadzony w Polsce był zarejestrowany na przykład w Wielkiej Brytanii czy też w Czechach, czyli w państwach oferujących niższe podatki i płaty za prowadzenie biznesu. Często założenie takiego biznesu za granicą może nawet odbyć się w stu procentach drogą elektroniczną – coraz więcej państw idzie w kierunku wdrażania takich metod.
Skok w przyszłość – jak teraz prowadzi się biznes?
Obecnie wszystko to zostało ekstremalnie uproszczone właśnie dzięki internetowi, który pozwala nam na tanie i szybkie założenie sklepu internetowego dla naszej małej działalności wysyłkowej i tym samym prowadzenie e-commerce.
Czym jest tak w ogóle e-commerce? E-commerce to angielskie pojęcie, które w przełożeniu na język polski oznacza po prostu handel elektroniczny, czyli odbywający się za pośrednictwem internetu. Handel e-commerce korzysta więc z rozwiązań technologicznych opartych właśnie o internet. Najbardziej popularną formą e-handlu są oczywiście sklepy internetowe.
Marketing dla e-commerce jest dokładnie tym samym czym jest marketing dla tradycyjnego biznesu – głównym narzędziem promocji naszych towarów i usług. Do form marketingu e-commerce można zaliczyć m.in e-mail marketing, pozycjonowanie SEO, influencer marketing, marketing oparty o social media takie jak Facebook czy też marketing szeptany.