Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś

Logistyka sklepu internetowego

14 grudnia 2019 Logistyka sklepu internetowego

Małe i średnie przedsiębiorstwa (nazywane przez niektórych MISiami) są w obecnych czasach fundamentem gospodarki. Każdy wysoko rozwinięty kraj na świecie zaczyna inwestować w e-commerce. Również, od pewnego czasu i w Polsce przeżywamy bum na zakupy w Internecie. Do średnich przedsiębiorstw zaliczamy przedsiębiorstwa zatrudniające co najmniej kilkunastu pracowników. Małym przedsiębiorstwem może być nawet jednoosobowa działalność gospodarcza. Jak ważna jest logistyka sklepu internetowego?

Logistyka sklepu internetowego

Prowadzenie firmy samemu

Czy prowadzenie działalności gospodarczej w pojedynkę musi koniecznie oznaczać o wiele niższe przychody niż gdybyśmy prowadzili bardzo duży sklep i zatrudniali dziesięciu czy dwudziestu pracowników na umowę o pracę? Wbrew pozorom nie. Jednoosobowa działalność gospodarcza ma tą jedną dużą i zauważalną zaletę, że nie musimy nikomu płacić. Sami na siebie zarabiamy i nasz dochód jest zależny wyłącznie od tego jak wiele towarów lub usług sprzedamy danego miesiąca. A same dochody nie są w żaden sposób ograniczone. Posiadając jako jedna osoba małą działalność gospodarczą możemy zarabiać co miesiąc nawet dziesiątki tysięcy złotych, a wszystko to dzięki internetowi.

W 2020 roku z Internetu w Polsce korzysta trzech na czterech Polaków i to w dosłownie każdym wieku. Jeżeli jeszcze na początku dwudziestego pierwszego wieku dostęp do Internetu mieli tylko studenci, młodzież i osoby przed trzydziestym rokiem życia. Obecnie z Internetu korzysta już każdy. Nawet w grupie wiekowej 50+ ponad połowa osób ma dostęp do Internetu i korzysta z niego na co dzień. Fakt ten powoduje, że możliwe zarobki z tytułu prowadzenia własnego sklepu internetowego mogą być naprawdę ogromne. Jeżeli tylko znamy się na rzeczy i mamy dostateczne środki żeby zainwestować m.in w reklamę naszego sklepu. Równie ważna jest logistyka sklepu internegowego.

Logistyka sklepu internetowego

Czym jest logistyka sklepu internetowego?

Logistyka sklepu internetowego to coś o czym wiele osób zapomina. Kiedy myślimy o sklepie internetowym, to jedyne co przychodzi nam na myśl to koszty zakupu domeny, hostingu obsługującego naszą domenę, a także grafika i programisty którzy wykonają nam naszą stronę internetową. Ale przecież nie na tym się to wszystko kończy, prawda? To dopiero początek.

Musimy zadbać jeszcze o odpowiednią logistykę naszego sklepu. Istnieje kilka popularnych modeli. Pierwszym z nich jest tradycyjne posiadanie własnego magazynu z którego będziemy wysyłać nasze towary. Jest to jednak rozwiązanie drogie i zarezerwowane dla większych sklepów.

Popularną alternatywą jest „pseudo-just-in-time” czyli metoda polegająca na dostarczaniu towarów od zewnętrznych dostawców. Dzięki temu nie potrzebujemy głównego magazynu – towary dla klientów zamawiamy z zewnętrznych magazynów dopiero w momencie zakupu danego towaru przez klienta.

Redakcja worldpromocja.pl

Jesteśmy Twoim przewodnikiem po świecie biznesu i finansów. Nasza redakcja dostarcza rzetelnych informacji, inspirujących historii oraz praktycznych porad, aby wspierać Cię w osiąganiu sukcesów w Twojej karierze zawodowej i zarządzaniu finansami.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Faktoring
gadżety ze swoim logotypem
foliopaki

Gdzie kupić foliopaki?

25 kwietnia 2023

Jesteś zainteresowany reklamą?